Marketing na děti nebo děti na marketing?

300x300-scad-diving-1430290358.png

Dle některých zákonodárců by se měl cílený marketing na děti zakázat, vytváří tak velmi nezdravé prostředí na trhu, kdy obchodníci často spoléhají na ufňukané děti, kteří si koupi jejich zboží doslova vyřvou a vydupou do země. Využívají nejen slabší generace rodičů, ale také mnohem více dostupných prostředků, jak se k dítěti dostat. Ideální je internet a svět her. Děti chtějí to, co vidí ve videu oblíbeného youtubera, na fotce své oblíbené make-up umělkyně nebo to, co vidí ve videohře. A rodiče jenom platí a platí.
 rodina a nákupy

Nemusí to být ani reklama přímo pro děti

Někteří „obchodníci“ posunuli strategii ještě dál, namísto přímo na děti, působí, ve jménu dětí, na dospělé a důchodce. „Kupte pro své vnoučata tyto sladkosti a už vás nikdy neopustí“ nebo „chcete, aby přestal řvát? Kupte mu tohle a tuhle hračku“. A možná je taková strategie mnohem účinnější, protože prodej zboží a služeb určenéhttps://pixabay.com/cs/obchod-obchodn%C3%AD-rodina-d%C4%9Bti-1466324/ho dětem neustále roste a čím více se děti propojují se světem internetu a marketingu, tím více se dostávají do vlivu schopných reklamních triků, proti kterým jsou děti více méně bezbranné.
 

Business opportunity za každým rohem?

Ať už je to videohra, film, video, seriál, písnička a videoklip, všude se dnes již skrývá plíživá reklama, která má za cíl vytřískat co nejvíce peněz. Je pravda, že schopný marketing dokáže ledaco, tady však není třeba ani žádného velkého umu. I tak to nebrání společnostem, aby si najímaly ty nejlepší z nejlepších, kteří vytvářejí ty nejhorší reklamní zvěrstva.
 muž, žárovka a megafon

Obchod a děti

Často jsou samy děti využívány pro marketing a rodiče klidně kývají, protože za takové umělecké reklamní dětičky dostanou pěkný honorář. Největší zlatý důl však jsou známé kreslené filmy a zboží, které má jeho tématiku. A teď je otázkou, jestli přece jen založit byznys na dětech není trochu nemorální a nemělo by se to alespoň trochu regulovat. To už si ale musí každý rodič odpovědět sám sobě. Obchodníci totiž nemají ani špetku zájmu na něco odpovídat.

Marketing na děti nebo děti na marketing?
Ohodnoťte příspěvek